Mišákův blog

pondělí, 27. dubna 2009

London Trip 2009

Byl to takový rozlítaný víkend... Kamarád Franta (odborník na levné cestovaní s Ryanairem především) přišel s nápadem letět do Londýna. Nikdy před tím jsme se Zuzkou na ostrovech nebyli, tak jsme neváhali a příležitosti využili. Nakonec nás jelo 8, což byla celkem rozumně velká partička lidí. Franta využil speciální akce a tak 5 letenek potřebných na cestu tam a zpět pořídil doslova za pár korun (nejlevnější stály 1 korunu, ty dražší 49kč včetně poplatků!!!). Cestu naplánoval s precizností jemu vlastní... nejenže koupil letenky, ale ještě půjčil 2 auta, obstaral 2 řidiče :-) a zajistil hostel.
Přímá zpáteční letenka Praha - Londýn by byla moc drahá, tak jsme si trošku polítali po Evropě. Naše cesta začala ve čtvrtek po práci. Z Prahy jsme odletěli na letiště Frankfurt Hahn v Německu. Během hodiny už jsme byli znovu ve vzduchu a těsně před půlnocí na ostrovech. Tímto jsem překonal osobní rekord v počtu různých letů během jednoho dne. Rekord měl hodnotu prozatím 2. Vyzvedli jsme auta a více či méně po levé straně dojeli z letiště Stansted do Londýna, konkrétně do čtvrti New Cross. Ubytovali jsme se v hostelu New Cross Inn, který je těsně vedle rockové hospody. První den jsme začali ve "snídaňárně" na rohu tradiční Anglickou snídaní. Vydatně posilnění jsme se vydali poznávat Londýn autobusem (z doubledeckeru je pěkný výhled) a chozením pěšky. Celodenní jízdenka na autobus a tramvaj stojí 3,8 libry což je levnější než v Praze. Za první den jsme stihli Tower bridge, Tower / křižník Belfast, katedrálu sv. Pavla, Milenium bridge, Tate modern a noční budovu parlamentu. Před spaním pár pokojových pivek a ačkoli rocková hospoda jela v plném proudu, padli jsme jak zabití.
V sobotu bylo krásné slunečné počasí, které nás donutilo si přivstat. Už kolem desáté jsme posnídali ve stejném podniku jako včera a osvědčeným způsobem jsme pokračovali v prohlídce města. Tentokrát jsme dali ruské kolo London Eye, budovu parlamentu, Westminsterské opatství, vevereky v St James's parku, Buckinghamsky palác, Piccadelly circus, čtvrt SOHO, Hyde park a procházku podél řeky od Big Benu k Tower bridge. Přijeli jsme v noci znavení na pokoj, mezi tím nám uklidili pokoj (vyhodili veškerá piva - podle řádu byla konzumace alkoholu na pokoji zakázaná) a tak nám nezbylo nic jiného než sprcha a jít spát.

V neděli jsme se s hostelem definitivně rozloučili. Bohužel naše "snídaňárně" byla zavřená, tak jsme šli jet rovnou autem nakupovat. Nákup levného oblečení vyhrál před potravinami. Každý koupil něco teplého na sebe (přeci jen nás čekala za pár hodin cesta na sever) a mezitím nám vyhládlo. Došli jsme tedy do Tesca pro jídlo na celý den a vydali jsme se k observatoři v Greenwich parku. Péťa zadal v navigaci Greenwich road a tak jsme jeli. Já řídil druhé auto. Měli jsme jet asi 3km, ale když jsme míjeli budovu parlamentu a za chvilku se otáčeli u Hyde parku, tušili jsme, že něco je špatně. Na jedné z mnoha křižovatek jsem ztratil Péťu a tak jsme se vydali ke Greenwich parku. Franta prokázal své zkušenosti s navigováním a nebýt zacpaných silnic, tak jsme u parku během pár minut. Prohlídli jsme observatoř, dali foto s nultým poledníkem, poté přijelo naše "první" auto, které dalo zkrácenou prohlídku. Z Greenwich jsme vyrazili do Cambridge. Ujeli jsme asi 10km a GPSka říkala že jsme na místě (byli jsme v Londýnské čtvrti Cambridge). Pěkné místo, to jo, ale Londýnské metro nás poněkud překvapilo. V rámci hledání záchodů jsme koukli na kousek kriketového utkaní a pokračovali tentokrát do univerzitního města Cambridge. Starobylé město, nacpané univerzitami všech vědních oborů. Procházka, focení a na konec zakončení v jedné ze studentských hospůdek. Dali jsme něco k pití a vydali se na letiště Stansted. Tam Franta s Petrem vrátili auta bez problému (i když to naše bylo nepěkně potřísněno holubím trusem) a všichni jsme se vydali zabrat klidné místo ke spánku někde v koutě letištního terminálu.
Pondělí, půl páté ráno budíček. Vyčisti zuby, uklidit po sobě a hurá k bezpečnostní kontrole. Poté nás vláček odvezl ke Gate. Letadlo mělo trochu zpoždění, tak jsme všichni usnuli ještě na zemi. Zdálo se to jako chvíle, ale venku už bylo pěkně teplo a my přistávali na letišti Oslo Torp v Norsku. První let za námi a do druhého nám chybělo asi 7 hodin. Neváhali jsme, sedli jsme na vlak a jeli do přímořského města Sandefjord. Dali jsme procházku a piknik u moře. Cestou zpět jsme ve vlaku "utíkali" před průvodčím, ale těsně před výstupem nás dostihl. Franta vytáhl platební kartu, kterou naštěstí terminál ve vlaku nepřijímal a tak nám paní průvodčí poměrně drahé jízdné odpustila. Opět krátké odbavení a už si to letíme do Německa na letiště Frankfurt Hahn. Máme asi hodinu do posledního (TŘETÍHO) letu, na chvilku vylézáme na vzduch, dojídáme poslední zbytky jídla, jdeme se naložit do letadla a už míříme domů do Prahy.
Tímto dnem jsme si udělal nový rekord v počtu letů za jeden den. Mezi tím co jsme byli na cestách, žádný loupežník se nestavil v autě ani v bytě, tak byl návrat domů do reality příjemný.
Víkend to byl pěkně rozlítaný, ale určitě na další Frantův polet za poznáním moc rádi poletíme, pokud nás tedy zas pozve :-).